دارالترجمه رسمی فوری آنلاین
ترجمه رسمی اسناد و مدارک چیست؟
ترجمه رسمی اسناد و مدارک به ترجمهای گفته میشود که فرآیند آن از طریق یک مترجم رسمی مورد تایید قوه قضاییه انجام شده است و در نهایت سند ترجمه شده ممهور به مهر رسمی قوه قضاییه شده باشد. هرگاه ترجمه یک سند بر روی سربرگ مترجم رسمی قوه قضاییه چاپ و مهر و امضا شده باشد، آن ترجمه رسمیت پیدا میکند. مترجمینی که در آزمون ورودی دارالترجمههای رسمی قوه قضاییه ایران پذیرفته شدهاند و گواهی تایید از سوی قوه قضاییه دارند میتوانند مبادرت به ترجمه رسمی کنند.
آیا همه مدارک و اسناد قابلیت ترجمه رسمی دارند؟
اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه در طی دستورالعملی که به دارالترجمههای رسمی ارایه داده است فهرست اسناد و مدارکی که میتوان آنها را به صورت رسمی ترجمه نمود را مشخص کرده است. در زیر فهرستی از اسناد و مدارکی که میتوان به صورت رسمی آنها را ترجمه نمود ذکر میکنیم.
چه مدارکی قابلیت ترجمه رسمی شدن دارند؟
اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه در طی دستورالعملی که به دارالترجمههای رسمی ارایه داده است فهرست اسناد و مدارکی که میتوان آنها را به صورت رسمی ترجمه نمود را مشخص کرده است. در زیر فهرستی از اسناد و مدارکی که میتوان به صورت رسمی آنها را ترجمه نمود ذکر میکنیم.
ترجمه رسمی اسناد هویتی شخصی
ترجمه رسمی شناسنامه
ترجمه رسمی کارت ملی
ترجمه رسمی گواهی فوت
ترجمه رسمی گواهی تجرد
ترجمه رسمی گواهی ولادت
ترجمه رسمی سند ازدواج
ترجمه رسمی سند طلاق
ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
ترجمه رسمی کارت پایان خدمت یا معافیت دایم
ترجمه رسمی گواهینامه رانندگی
انجام ترجمه رسمی اسناد و مدارک دانشگاهی و هویتی در دارالترجمه نیتیو پیپر